Stressen!

22 november 2012 - Neede, Nederland

Hallo allemaal,

De reis naar India komt steeds dichterbij.. Nog maar 7 dagen en dan zit ik al in het vliegtuig om een hele bijzondere ervaring op te doen. Super gaaf!

Vorige week heb ik keurig de vaccinaties en andere middeltjes die in India nodig zijn gehaald bij de GGD. Ook de visumpapieren had ik op tijd ingevuld en daarnaast heb ik nog speciale pasfoto's laten maken.

Ik dacht dus alles geregeld te hebben en heb de papieren voor het visum opgestuurd naar het bemiddelingsbureau die voor mij het visum gaan aanvragen. Niks mis mee zou je denken.. maar dat was toch duidelijk wel zo.

Eergisteren (dinsdag 20 november) kreeg ik een herinneringsmail dat mijn documenten voor de visumaanvraag nog niet binnen waren. Dus ik heb er gelijk achteraan gebeld. Nu bleek dus dat er al 3 dagen geen post is bezorgd bij het bedrijf, door logistieke problemen van Post NL.. Erg balen dus!

Nu moet ik als gevolg van deze problemen een visum met spoed aanvragen wat flink op gaat lopen in de kosten! Bovendien is het de vraag of de documenten allemaal in één keer goed zijn, dus daar is nu mijn hoop op gevestigd. Wel moet ik nog een Engelse brief schrijven met daarin de reden van mijn spoedaanvraag. Deze brief ga ik dus vandaag nog proberen te versturen en dan heeel hard duimen dat alle papieren in één keer goedgekeurd worden!

Natuurlijk heb ik al wel onwijs veel zin in de reis! Ondertussen hebben we ook meer uitleg gekregen over het programma dat wij in India gaan volgen. Zo gaan we bijvoorbeeld een conferentie over welzijn en welvaart bijwonen. Ook brengen we een bezoek aan een groenteproject, twee katoenprojecten en een lokaal melkveeproject. Natuurlijk mag ook een bezoek aan de Rabobank in Mumbai niet ontbreken. Als laatste staat er een rondleiding door de sloppenwijken van Mumbai op het programma.

Mij lijkt het een heel indrukwekkend programma en ik ben dan ook razend benieuwd wat ons allemaal te wachten staat!

Ik ga snel weer verder met het versturen van mijn Engelse brief naar de Ambassade, zodat mijn visum snel aangevraagd kan worden en ik op 29 november met een gerust hart het vliegtuig in kan stappen. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Ellen Tijert

1. Brigit van der burg:
    26 november 2012
    hoi Ellen,
    ga er lekker van genieten en veel van leren. het zien en de belevenis blijft je altijd bij. iets waar je je levenslang op terug kan kijken. het zal indrukwekkend zijn. dan worden de dingen hier in nederland heel relatief.
    groetjes vanuit Heino
    Toon en Brigit