De voorbereidingen

12 november 2012 - Neede, Nederland

Over 17 dagen is het al zover... dan gaat mijn reis naar India beginnen. Op 29 november vertrekken we vanaf Schiphol, maar voodat we kunnen vertrekken moet er nog veel gebeuren!

Allereerst heb ik een visum nodig om het land India binnen te mogen. Het is niet eenvoudig om dit visum aan te vragen, dus ik ben op dit moment druk bezig om het visum op tijd aan te vragen.

Daarnaast is het reizen naar India niet zonder risico's en dus zijn er vaccinaties nodig. Omdat ik al eerder heb gereisd, heb ik de vaccinaties hepatitis A en DTP al gehad. Echter zal ik er voor deze reis nog wat bij moeten halen. Ook dit moet op korte termijn gebeuren, anders werken de vaccinaties niet meer.

Natuurlijk moet ik goed voorbereid op pad gaan, dus ook anit-muggenspray en dat soort middeltjes moeten worden aangeschaft. Kortom genoeg te doen!

Ik heb al reuzeveel zin in de reis en ben heel erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren! Voor nu ga ik gauw weer verder met de voorbereidingen en ik houd jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Groetjes Ellen Tijert